Una vintena d'agents econòmics i socials marquen com a prioritaris la línia d'alta velocitat pendent al nord de Perpinyà, la doble via en ample europeu a tot el corredor i el desdoblament de l'N-II.
La Diputació de Girona i l'Institut d'Economia i Empresa Ignasi Villalonga van presentar ahir un estudi sobre l'eix Girona-Perpinyà, en què es proposen una sèrie d'actuacions a potenciar en matèria d'infraestructures i logística.
L'estudi, basat en l'opinió de 19 agents econòmics i socials del territori, conclou que les actuacions més prioritàries són la construcció de la línia d'alta velocitat Perpinyà-Montpeller-Nimes, la doble via per a mercaderies amb ample internacional per a tot el corredor mediterrani i el desdoblament de l'N-II, a més de la millora dels accessos al port de Barcelona. Sobre el primer tema, s'adverteix que “sense aquesta baula l'expectativa de competitivitat del corredor queda frustrada” i s'opina que la decisió de l'Estat francès de retardar aquesta actuació no té “gaire lògica”.